Trött

Vaknade inatt av att Lion kom och hade hosta. Inte som vanligt, att han bara hosta, utan som att han höll på att kvävas mellan hostningarna, han såg panikartat på mig när han chippade efter luft...

Jag minns att folk har pratat om krupp och om vad man ska göra. Så jag öppnade fönstert, gav honom vatten, kramade honom och pratade lugnt. Jag tittade på klockan och tänkte "ngr minuter, sen ringer jag efter en ambulans"
Han lugnade sig och andningen kom tillbaka som vanligt. Jag paddade upp under honom så han satt och sov... men jag kunde inte somna på ett par timmar... jag va rädd att det skulle komma tillbaka.

Idag begav vi oss till Vårdcentralen där läkaren konstaterade att det var krupp och att jag hade gjort allt rätt förrutom att jag skulle gett ljummet vatten istället för kallt.
Tydligen är det så att krupp vanligast kommer på kvällen/natten när det blir tryck över bröstet och det då svullnar upp strax under stämmbanden....


Usch, läskigt som attans!!!

Kommentarer
Postat av: Moster

Stackars liten... Bra tänkt av dig gumman! KramIS

2010-10-26 @ 16:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0