Lillebrooor.. bli inte som jag när du blir stor

Onsdag... Jag är seg och deppig. Jag har varit inne hos syon, förklarade så gott jag kunde att jag verkligen inte klarar av alla 7 kurserna, jag behöver ett avbrott i något av dom, helst spanskan. Lektionerna ligger sent, jag orkar inte.. jag vill inte ... Så imorgon ska jag förhoppningsvis få ett besked om att jag slipper det.
Vilken sten från hjärtat det hade varit....


På fredag kan jag förhoppningsvis skriva mitt historiaprov som jag egentligen skulle skriva i detta nu. Men jag har släppt allt, en dålig egenskap med mig är att om det blir för mycket så stänger jag av allt och alla... Jag känner att det gått en bra bit in på terminen och jag har gått längre och längre in i mig själv.

Personer som för mig var viktiga innan har börjat spöka i mitt liv igen, jag klarar det inte! Jag har en sån fruktansvärd hatkärlek till denna människa. När jag läste psykologi förra terminen så fick jag lära mig att det är samma del av hjärnan som reagerar när man verkligen älskar eller verkligen hatar någon. Så mitt förstånd säger att det är hat, men en annan del av mig vet att det inte bara är det... Sen är det ju självklart inte bara en person.. men först och främst en

Bestämde med svenskaläraren idag att jag skulle bli klar med min demonstration tills på onsdag så jag kan göra den till honom. Så slipper jag att ha någon från klassen där med. Skönt !!

Lägenheten är någorlunda städad nu... framsteg framsteg. Lion är lite trottsig vissa dagar och dom dagarna är jag helt slut lagom tills han lagt sig. På dagarna när vi är lediga är han helt underbar, men jag antar att han är trött efter en dag på dagis även han...

 

Denna månaden kommer bli en snål månad, har kollat min ekonomi ordentligt och beslutat att jag måste sluta röka. Jag älskar att röka, det lugnar mig, det är min drog i livet. Men nu måste jag, för min egen skull, men främst för Lions skull. Jag har beslutat att hälften av pengarna som går till cigaretter ska gå till en aktivitet i månaden istället, om det sen blir andys, skånesdjurpark, tivoliparken och lunch på stan eller vad det sen blir, det kvittar, bara han och jag gör något tillsammans! Jag ska köpa en ny cykel till honom med, den gamla är ... ja .. gammal, och liten för honom detta året..

 

Jag ska göra en drastisk omvändning nu, nu gäller det. Ge mig kraft!!!

Hatten av och kronan på till alla er som orkade läsa hela inlägget!!


Kommentarer
Postat av: Moster

Heja heja! Bra tänkt att du byter ut cigaretterna mot en aktivitet med Lion =). Kram

2011-04-06 @ 16:00:00
Postat av: wiky

Jag hejar på dig! Detta klarar du! Och herregud vilket mod att sluta röka! Klarar du av det helt och hållet denna gången så ska du jäklar ha allt i världen! :) <3

2011-04-06 @ 19:45:55
URL: http://mondoblog.se/wiky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0