Ventilation - Tack!

Igårkväll fick jag mig en sånn riktig funderare... Jag låg vaken i sängen i 2 timmar och insåg att jag/vi är för bra för detta.

Jag har betett mig illa i mina dagar, det vet jag. Men jag la detta på hyllan när jag blev gravid, och sedan dess har jag jobbat hårt för att kontrollera ilska, frustration.. och akta mig för vad jag säger och till vilka jag säger det.
Jag är för bra för att komma ner i detta träsk, fullt av skit, när jag med gott samvete kan säga att jag faktiskt inte gjort något.
Jag resonerar som såhär, att jag vill inte ha något ökänt namn, varesig för mig själv, eller Lion, eller någon annan i min närhet. Med barn kom också lite förstånd, jag trodde det var så för alla. Men det är det uppenbarligen inte..
Jag lägger skiten bakom mig, fortsätter med mina pinglor att vara en lycklig brud och de fina människor man mött/möter på vägen, dom ska man vara lycklig över.

Det är jag. Jag vägrar gå tillbaka till högstadienivå, tonårsnivå. Vägrar! Som jag sagt tidigare, jag är säkert inte bättre än någon annan, men jag talar iallafall inte illa om de människor jag umgås med, för varför vill man umgås med folk man kan tala illa om? Då finns där ju inget att hämta?

Jag är som en gås, det rinner av mig lätt och jag inte är för djupt inne i något. Vilket jag denna gången inte är. Jag ser även detta som en erfarenhet, det ska man göra.

Jag önskar att det var annorlunda, men det är det inte.

Jag vill tacka mina flickor för igår, ni är bäst! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0