Skillnaden på ensamma föräldrar och föräldrar som håller ihop

Häromdagen undrade jag just hur mammor (såklart relaterade jag till mammor) har tid med allt dom gör. Dom får sin sovmorgon, dom är på stan och strosar rundor och dom har ändå ett liv med vänner och allt därtill, plus att dom kan göra allt det där dom vill göra ... "Hur i hela friden .... ?" Tänkte jag


Men jag har aldrig tänkt på det förrut... För jag tycker man hunnit med mycket ändå.
Men nu är vi hemma vid 17 tiden från skola och dagis, då är det ingen som fixat maten, städat, vikt tvätt eller tvättat tvätt..Inte heller är det någon som diskat eller handlat... inget. Nej just det, där är tiden som alla andra har. Dom är två, En AHA upplevelse, jag har aldrig reflekterat över att jag är ensam.... Konstigt egentligen.


Men här är det jag som gör allt, och vet ni vad? Jag är riktigt jävla stolt över mig själv för under tiden som jag gör allt det där som folk är två om, så har jag ändå lyckats uppfostra en riktigt Riktigt fin pojke, en omtänksam och snäll pojke.
Utan lediga veckor/dagar, HELT ensam. Min familj och mina vänner har självklart stötta mig mycket, men i det stora hela är det jag som dragit det tyngsta lasset, och det gör jag med glädje.

Jag är så jävla stolt över mig själv. Ja .. Jag är BÄST helt enkelt.


Ett riktigt stort beröm till mig och alla ensamstående föräldrar som gör ett bra jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0